web 2.0

۱۳۸۸-۰۸-۲۹

حرکت خراسانی


1- از روزگاران قدیم سخن ازحضرت مهدی به میان آمده، و در احادیثی که در این زمینه از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم و ائمّه ی طاهرین علیهم السلام رسیده است، از "رایات سود خراسان" (یعنی پرچمهای سیاه که از سوی خراسان (ایران) می آید و مردمی که با آن پرچمها حرکت می کنند)، سخن به میان آورده شده است. طبق روایات فراوانی، آنان در شمار یاران مهدی در می آیند، و او را یاری می کنند، تا حکومت جهانی عدل و داد را پی ریزد و بر سر کار آورد.


در روایتی آمده: "هر گاه دیدید که رایات سود (پرچمهای سیاه) از سوی خراسان (ایران) آمدند، خود را به آن پرچمها برسانید، اگر چه خویشتن را به روی برف بکشید، زیرا، مهدی خلیفة الله، در میان آنان است". (عقدالدرر، ص 125)


2-احمد بن حنبل به سندش از رسول خدا (ص) نقل كرده كه فرمود: "هر گاه مشاهده نمودید كه پرچم‏هاى سیاه از طرف خراسان مى‏آید به آنها ملحق شوید؛ زیرا در میان آنها خلیفه خدا مهدى است". (مسند احمد، ج 5، ص 277)


3-امام صادق علیه السلام"الا انهم انصار المهدی یوطئون له سلطانه" آگاه باشید که آنها (سپاه خراسانی) یاران حضرت مهدی هستند و زمینه جهانی او را فراهم میسازند. (غیب طوسی ص 262)


4- امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند:"گویا میبینم گروهی از مشرق زمین (ایران) خروج کرده اند و حق را طلب میکنند، ولی حق را به ایشان عطا نمیکنند تا این که همگی قیام میکنند... " (الغیبیه ص 145)


5-امام باقر علیه السلام می فرمایند: "ولا یدفعونها الا الی صاحبکم قتلاهم شهدا"(سپاه خراسانی) پرچمها را جز به دست حضرت مهدی علیه السلام نمیدهند، کشته هایشان شهید است. (روزگاررهایی ص106)


6-امام صادق علیه السلام "اذا رایتم الریات اسود تفرج من خراسان فاتوها لو حبوا علی الفلج" هنگامی که پرچمهای سیاه از خراسان به راه افتاد به سویش بشتابید و لو با سینه خیز رفتن روی برفها. (غیب طوسی ص 262)


7-از بررسی احادیث مهدویّت معلوم می شود که سپاه جناب «سیّد خراسانی» برای ظهور حضرت بقیة الله زمینه را فراهم می کنند. (طاووس بهشتیان، ج 4، ص 177)

8- روایت شده که امام علی علیه السّلام فرمود:

"شروع کار مهدی (عج) از طرف مشرق است." (بحار الانوار، ج 52، ص 320)


9- "... پرچمهائی از جانب "خراسان" روی آور شود و به سرعت طیّ منازل کند و چند نفر از اصحاب قائم (عج) با آنان همراه خواهند بود." (خورشید مغرب، ص 320)

10-حضرت محمد "به زودی بعد از من ، اهل بیتم در شهرها و سرزمینها آواره و پراکنده خواهند شد تا آنکه پرچم های سیاه از مشرق(ایران) به اهتزار در آید... آنها پرچمهای هدایتند و آن را به دست مردی از اهل بیتم که همنام من است، میسپارند.(الملاحم و الفتن ص 30 و 170)

در این موارد هم مسلمانان شکی ندارند که یاران قائم با پرچمهای سیاه از جانب خراسان حرکت خواهند کرد.

حضرت محمد در مورد علمای زمان حضرت قائم چنین میفرمایند: علماى آن ها خائن و فاسق هستند. آن ها و پيروان شان و آنان كه به سوى آن ها مى آيند و از آن ها كسب نور مى كنند، آنان كه آن ها را دوست دارند، بدترين مخلوقات روى زمين هستند . (الزام الناصب، ص 185)


فقهاى آن زمان، طبق هواى نفس خود فتوا مى دهند. ( بشارة الاسلام، ص 77 و الزام الناصب 195).


بررسی تطابق احادیث فوق با ظهور حضرت باب:

"... جناب باب الباب (ملاحسین) پس از ترک اردوگاه حاکم خراسان قصد سفر به کربلا داشت ولی در آن هنگام لوحی از جانب حضرت اعلی بوی رسید و باعث تغییر این تصمیم گردید. در این لوح حضرت اعلی لقب جدید "سید علی" باو عنایت فرموده و عمامه سبز رنگ خود را نیز به ضمیمه آن لوح برای وی فرستاده و دستور داده بودند که با علم سیاهرنگی بجانب مازندران حرکت کرده و جناب قدوس را کمک و معاوت نماید.

در مسیر بین خراسان و مازندران سایر بابی هایی که در بدشت حضور داشتند به جناب باب الباب پیوستند و هر قدر پیش میرفتند عده کسانی که به علم سیاهرنگ ملحق میشدند بیشتر میشد..."

(برگرفته از کتاب بهاالله شمس اثر حقیقت حسن موقر باليوزى ص 67)



ماخذ: سایت ساغر (www.saqar.info)

0 comments:

ارسال یک نظر

برای اینکه نام و آدرس اینترنتی تان را بنویسید از قسمت: "نظر به عنوان" گزینه ی: "نام/آدرس اینترنتی" را انتخاب نمایید و گزینه های ظاهر شده را کامل کرده و ثبت کنید.
توجه :نظرات شما تائید و سپس نمایش داده خواهند شد و هیچ نظری بدون تائید مدیریت در این قسمت نمایش داده نخواهد شد.
به یاد داشته باشید ادبیات نگارشی شما،نشاندهنده ی نزاکت و شخصیت خانوادگی شماست.