web 2.0

۱۳۸۸-۰۹-۱۷

اشکالات نوشتاری کتب بهائی؟!


سوال: « و لتستقرن الصبایا علی سریر اوعرش او کرسی فان ذلک لم یحسب من عمر هم و لتاذنن لهم بما هم یفرحون و لتعلمن خط الشکسته»
کودکان را روی صندلی یا کرسی یا تخت بنشانید که از عمرشان حساب نشود و بهر چه خوشنود شوند آزادشان گذارید و به آنها خط شکسته بیاموزید.« بیان عربی صفحه ی 26 »
کلمه ی شکسته فارسی است که حضرت باب با الف ولام عربی استعمال کرده وغلط است ، مثل اینکه ما کلمه ی دوچرخه را که فارسی است با الف و لام عربی ترکیب کنیم و بنویسیم الدوچرخه


پاسخ: حضرت باب کلمه "شکسته" که فارسی هست را با "الف و لام" عربی جمع زده و شده "الشکسته" که غلط است.
بله حق با شماست این جمله از نظر دستور زبان عربی و علم قواعدی که "بشر" ایجاد کرده غلط است.اما شما با کدام مجوز علم محدود خود را با علم نا محدود خداوند مقایسه کرده اید؟
این ردیه ای هم که بیان کردید قبلا در سایت دانشجو توسط دوست عزیز "میلیونر" پاسخ داده شده اند و این ردیه نشان از بی سوادی و "کافر" بودن نویسنده میدهد چون اگر به قرآن و حضرت محمد اعتقاد داشت چنین مزخرفاتی را نمی نوشت و اگر کمی قرآن خوانده بود میدانست که در قرآن بارها و بارها از کلمات فارسی استفاده شده است و تمامی جملات شما توهین به ساحت مقدس حضرت محمد است.

این 2 نمونه:
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ كَانَتْ لَهُمْ جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا (کهف آیه 107)
الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (مومنون آیه 11)

قرآن که دیگه تو خود عربستان و در مهد عرب نازل شده از کلمات فارسی استفاده کرده و احتمالا اون زمان ایراد نداشته و حالا به یکباره مشکل دار شده!
دوست عزیز اگه خدا بگه الفارسی شما باید قبول کنی چون اونی که اون میگه درسته نه اونی که تو با علم محدود خودت فکر میکنی.
اینم برخی از کلمات فارسی دیگه که تو قرآن اومده و در سایت دانشجو قرار داده شده.

ابریق، استبرق، برزخ، برهان، تنور، جزیه، جناح، درهم، دین، رزق، روضه، زبانیه، زرابی، زنجبیل، زور، سجیل، سراج، سرادق، سربال، سرد، سندس، سوق، عبقری، عفریت، فرات، فردوس، فیل، کافور، کنز، مائده، مرجان، مسک، نسخه، هاروت و ماروت، ورده، وزیر، یاقوت و......

منبع: سایت پی سی دیتا

0 comments:

ارسال یک نظر

برای اینکه نام و آدرس اینترنتی تان را بنویسید از قسمت: "نظر به عنوان" گزینه ی: "نام/آدرس اینترنتی" را انتخاب نمایید و گزینه های ظاهر شده را کامل کرده و ثبت کنید.
توجه :نظرات شما تائید و سپس نمایش داده خواهند شد و هیچ نظری بدون تائید مدیریت در این قسمت نمایش داده نخواهد شد.
به یاد داشته باشید ادبیات نگارشی شما،نشاندهنده ی نزاکت و شخصیت خانوادگی شماست.